شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

پرینت سه بعدی در محیط زیست چه میدانید؟ بررسی کامل

۴ بازديد
همانطور که می دانید با پیشرفت سریع فناوری های مختلف و توسعه صنایع مختلف، محیط زیست در معرض تهدید قرار گرفته است. این امر شرکت ها را در سراسر جهان مجبور کرده است که به دنبال روش های تولید سازگار با محیط زیست یا کم ضررتر در صنایع خود باشند. خبر خوب این است که با خدمات پرینت سه بعدی در دنیای صنعتی، این امکان آسان تر از همیشه است. اما اخیراً یک پروژه چاپ سه بعدی متفاوت برای کمک به حفظ محیط زیست ایجاد شده است. یک شرکت سیدنی می خواهد از پرینت سه بعدی برای احیای زیستگاه گمشده جنگل کرنا و احیای محیط زیست شهر استفاده کند. ادامه این مقاله جالب را حتما بخوانید.

در صورتی که قصد خرید انواع پرینتر سه بعدی را دارید و میخواهید در بخش خدمات پرینت سه بعدی فعالیت کنید، میتوانید در فروشگاه های بزرگی ماننده دیجی کالا، تروب، آرلی بازدید بزنید و سپس اقدام به خرید کنید.

پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی کاشی های سد دریایی زنده

با افزایش شهرنشینی، خط ساحلی سیدنی در طول 200 سال گذشته مقادیر زیادی از جنگل های کارینا (از جمله درختان و درختچه هایی که در زیستگاه های خشکی رشد می کنند) را از دست داده است. در نتیجه، تأثیر افزایش شهرنشینی بر کیفیت آب طبیعی منجر به از بین رفتن زیستگاه بسیاری از حیوانات ساحلی شده است. برای حل این مشکل، ولوو راه حل شگفت انگیز و خلاقانه چاپ سه بعدی را ارائه کرده است. در حالی که طراحی‌های اکوسیستم دریایی با چاپ سه بعدی رایج هستند، کاشی‌های چاپ سه‌بعدی ولوو سطح جدیدی از حیات دریایی را اضافه می‌کنند. از این کاشی ها برای ایجاد سواحل زنده در امتداد خط ساحلی سیدنی استفاده شده است.

این ابتکار یک پروژه مشترک با شورای شمالی سیدنی، موسسه علوم دریایی سیدنی و آزمایشگاه طراحی ریف است. با انقراض بسیاری از درختان کلپ، حیات دریایی وابسته به این گیاهان منطقه را ترک کرده است. برای حل این مشکل، محققان تصمیم گرفتند ساختارهایی ایجاد کنند که رشد درختان مرجانی و بازگشت حیات دریایی را تشویق کند.

نیک کانر، مدیر عامل شرکت ولوو کارز استرالیا، گفت: "ما 50 درصد از جنگل های بارانی جهان را از دست داده ایم. بستن دیواره های سد غیرقابل قبول است، بنابراین ما با تولید کاشی های ساختاری به تغییر دیواره های سد در کنار بندر سیدنی فکر کرده ایم. این دیوارها را "سدهای زنده" بنامید. یک کلمه سوئدی، omtanke، که به معنای مراقبت است. من فکر می کنم این کلمه همان کاری است که ما با این سدهای زنده انجام می دهیم. و این کلمه رویکرد ولوو به ثبات و پایداری را خلاصه می کند. ما در تلاش هستیم تا برای بهتر شدن دوباره فکر کنید، بازسازی کنید و دوباره طراحی کنید."

پرینت سه بعدی چگونه به تنوع زیستی دریایی کمک می کند؟

این کاشی های پرینت سه بعدی که دیوارهای اتاق نشیمن را تشکیل می دهند. آنها برای شبیه سازی زیستگاه های دریایی از طریق مدل سازی محیطی طراحی شده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، هر کاشی شش ضلعی برای ترکیب و حفظ ساختار ریشه درختان طراحی شده است. طرف دیگر این کاشی ها طراحی پیچیده تری دارد که حیوانات کوچک و میکروسکوپی را به خود جذب می کند. این قطعات کاشی پرینت سه بعدی این زیستگاه گمشده را زنده می کند.




این آجرها با قالب گیری و فناوری چاپ سه بعدی با استفاده از مخلوطی از سیمان و پلاستیک بازیافتی تولید می شوند. این لایه ها به بافت پوسته مربوط می شوند و به گیاهان اجازه می دهند در کاشی رشد کنند. این یک ویژگی زیبا و منحصر به فرد است زیرا می تواند به عنوان یک ارگانیسم پاک کننده عمل کند و زیستگاه های دریایی از دست رفته را برای ما بازگرداند.

پرینت سه بعدی چگونه به تنوع زیستی دریایی کمک می کند؟

این امواج پرینت سه بعدی هستند که یک دریای زنده را تشکیل می دهند. آنها برای شبیه سازی محیط های طبیعی دریایی طراحی شده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، هر کاشی شش ضلعی برای جمع آوری و محافظت از ساختار ریشه درختان طراحی شده است. طرف دیگر کفش طراحی بسیار پیچیده تری دارد که حیوانات کوچک و میکروسکوپی را به خود جذب می کند. این ویژگی های باتری پرینت سه بعدی، زیستگاه گمشده این منطقه را زنده می کند.

این کاشی ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و با ریخته گری مخلوطی از سیمان و پلاستیک بازیافتی تولید می شوند. این لایه ها در ساختار کاشی ها قرار می گیرند و به گیاهان اجازه می دهند در داخل کاشی ها رشد کنند. این یک ویژگی عالی و منحصر به فرد است زیرا می تواند به عنوان یک لاشخور عمل کند و زیستگاه های دریایی از دست رفته ما را احیا کند.

استفاده از پرینت سه بعدی برای حفظ محیط زیست

پروژه Living Sea Dam در سیدنی نمونه دیگری از نحوه استفاده از پرینت سه بعدی برای حفاظت از زیستگاه های مختلف است. ساختار این کاشی علاوه بر هدف اصلی از ساخت این کاشی، ویژگی مثبت دیگری نیز دارد که برای محیط زیست مفید است. محققان از پلاستیک بازیافتی برای ساخت این کاشی ها استفاده کردند. این مشکل از دو جهت به نفع طبیعت است زیرا به جای تولید پلاستیک، زباله های پلاستیکی بیشتری مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

این اولین بار نیست که ولوو ایده هایی برای افزایش آگاهی در مورد بهبود محیط زیست ارائه می دهد. این شرکت در حال حاضر متعهد شده است که استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف را در تمامی ادارات، کارخانه ها و ... ممنوع کند و این اقدام از سال 2020 آغاز خواهد شد. در حالی که هنوز کار زیادی برای انجام این امر وجود دارد، این دلگرم کننده است که شرکت های بزرگ بین المللی در حال برداشتن اولین گام ها هستند. مکان های بسیار دیگری در دنیا وجود دارند که از سازه هایی مشابه کاشی های ذکر شده استفاده می کنند.

جمع بندی
در هر حالت پرینت سه بعدی در ماجرای طبیعت خوش یوم است و با تکنولوژی جدید میتواند به طبیعت و محیط سالم مراقبت کند و به همین امر پرینتر سه بعدی در صنعت بسیار کاربرد فراوانی دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.